medlemspanel2
Coop Medlemspanel

eller logg inn

eller logg inn

eller logg inn

Bærekraftsundersøkelsen 2022

Torstein Clausen Jystad
Rådgiver klima og energi

Takk til alle som deltok i årets bærekraftsundersøkelse. Som i fjor understrekte medeierne behovet for god og tydelig bærekraftsinformasjon, viktigheten av økt fokus på matsvinn og redusert emballasjebruk for å nevne noe. Innspillene følger opp flere viktige temaer som også kom frem i fjor, og som vi nå er i gang med å adressere gjennom konkrete tiltak. Vi vil fortsette å ta innspillene inn som grunnlag i stadig flere av våre bærekraftstiltak, som har høyt fokus i Coop fremover.

Kupongundersøkelsen

Rune Hadland
Medlem og egenart

Takk for at dere i Coop Medlemspanel bruker deres innflytelse som medeiere og hjelper oss til å gjøre kupongprogrammene enda bedre! Det er fint å se hvor glade dere er i kupongene, hvor mange detaljer dere kjenner og hvor mye dere bruker kupongene. Dere har også gitt oss nyttige innspill til hvordan vi kan forbedre kupongene og informasjonen rundt. Vi vil bruke svarene og jobbe for at dere skal bli enda mer fornøyde!

Undersøkelse om bruk av
plastposer og
gjenbruksnett

Sigrid Paulsen Torset og Karoline
Westre

Vi har skrevet vår Masteroppgave på NHH for Coop om bærekraft i dagligvarehandelen. Problemstillingen var hvordan man kan påvirke medlemmer til å redusere sitt forbruk av plastposer og heller bruke andre bærealternativer, som handlenett for å spare miljøet. Coop har fått mange nyttige innspill til tiltak gjennom oppgaven og deres svar på denne undersøkelsen, som vi skal ta tak i utover høsten. Tusen takk for deres deltagelse i undersøkelsen.

Undersøkelse om medlemskupp

Cecilia Majdall Nilsen
Produkteier, medlemsfordeler i butikk

Medlemskupp er en av de medlemsfordelene medeierne er mest fornøyd med og derfor har den høy prioritet og fokus hos oss. Det er gledelig å se at deltagerne i medlemspanelet engasjerer seg i Medlemskupp og gir oss verdifulle tilbakemeldinger. Vi skal bruke resultatene fra undersøkelsen til å gjøre Medlemskupp enda bedre for medeierne, ved å fokusere på de viktigste forbedringsområdene. Det har vært veldig nyttig for oss å få innsikt i hvordan dere faktisk opplever Medlemskupp. Tusen takk til alle deltagere i medlemspanelet som hjelper oss med å kunne tilby enda bedre Medlemskupp i tiden fremover.

Undersøkelse om Coop Solidaritetsfond

Annika Jeppestøl
Salgs- og konseptsjef Coop Prix

Vi er utrolig takknemlige for at vi har så engasjerte medeiere! Som medeier har du rett til å ha innflytelse. Coop Medlemspanel gir deg som medeier direkte innflytelse, og vi lytter og tar hensyn til de innspillene vi får. Det gleder oss å se at så mange av dere ønsker mer informasjon om Coop Solidaritetsfond. Det er også utrolig gøy at hele 2.935 medeiere har kommet med innspill til hvilke organisasjoner Coop Solidaritetsfond bør støtte. Disse innspillene tas med videre i vårt arbeid, og hjelper oss å fokusere på det du som medeier mener er viktig.

Undersøkelse om
kampanjer i Coop Prix

Yan L. Dahl
Salgs- og konseptsjef Coop Prix

Takk for god hjelp til vurdering av Coop Prix’ kampanjer «middagsdeal» og «i farta deal». Det er viktig for oss i Coop Prix å være aktuelle for dere som kunder i alt vi arbeider med. Derfor var det veldig spennende å lære mer om hvordan dere faktisk opplever våre kampanjer og kommunikasjonen av dem. Deres svar er viktige for våre prioriteringer fremover. Det blir endringer i «middagsdeal» allerede i august 2022, endringer i «i farta deal» kommer etter hvert. Følg med på hva som skjer!

Undersøkelse om partnere og andre medlemsfordeler

Stine Sandvik
Partner manager

Tusen takk for at dere engasjerer dere og kommer med tilbakemeldinger. Vi jobber kontinuerlig med å kunne tilby relevante og gode medlemsfordeler via våre samarbeidspartnere. Årlig blir det gjennomført en undersøkelse der vi får innsikt i hvor fornøyde medeierne er med fordelene, og hvilke fordeler medeierne ønsker fremover. Og det er veldig gledelig å se at deltakerne i medlemspanelet er fornøyde og synes det er enkelt å ta i bruk fordelene! Og så skal vi nå bruke resultatene fra undersøkelsen til å prioritere hva vi skal fokusere på videre for at medeierne skal bli enda mer fornøyde.

 

 

Undersøkelse om Tex Mex

Eliann Thøgersen
Sortimentssjef

Både medeierne og vi synes Tex Mex er spennende! Medeierne fortalte oss hva som er viktig og hva de ville ha mer av i våre butikker. Vi har fått vite at vi gjør mye riktig, men også at det er noen muligheter for forbedringer som vi jobber med. Og nå har vi lansert en egen serie med spennende produkter – sjekk ut TacoTown-produktene i butikken din neste gang! Takk til dere i medlemspanelet som har bidratt til å gjøre utvalget enda mer spennende!

Undersøkelse om COOP deiger

Camille Rinnan
Produktsjef EMV

En stor takk for verdifulle innspill rundt COOP deiger. Basert på alle gode tilbakemeldinger vi har fått, velger vi å sette i gang en større designendring enn vi først hadde sett for oss. Vi jobber nå for å få COOP deiger i en helt ny drakt til høsten for en av medeiernes favoritt hverdagsprodukt

Undersøkelse om Coop knekkebrød

Ole Sigurd Snekvik
Leder konseptutvikling EMV

Takk for gode tilbakemeldinger og hjelp til å utvikle Coop knekkebrød videre. Undersøkelsen har gitt oss god innsikt i hvorfor knekkebrødet velges. Den gir oss godt grunnlag for å jobbe videre med design og kommunikasjon på pakningen, vi vil da ta hensyn til hva dere i medlemspanelet er opptatt av. Takk for at dere bruker deres innflytelse som medeiere!

Undersøkelse om grillmat

Camille Rinnan
Produktsjef EMV

Takk for verdifulle bidrag til årets grill-undersøkelse!

Svarene fra dere i Medlemspanelet har gjort oss enda mer kjent med medeierne. Nå kjenner vi bedre deres holdninger, behov og forventninger til grillsesongen 2022. Medeierne har innflytelse når vi utvikler serien med enda flere produkter, smaker og varianter!

Vi gleder oss til grillsesongen 2022!

 

Undersøkelsen om
«Medlemsfordeler i butikk»

Cecilia M. Nilsen
Produkteier, Medlemsfordeler i butikk

Medeierne er ekspertene, derfor er det ingen tvil om at det er dem vi må spørre om fordelene. Det er gøy å se at det er så mye engasjement rundt medlemsfordelene.

Resultatene fra undersøkelsen blir nå brukt til å kartlegge hva vi skal jobbe med å forbedre. Og hvordan vi kan tilby enda mer spennende fordeler for våre 1,9 millioner medeiere.Vi setter stor pris på at så mange medeiere tok seg tid til å gi oss verdifulle tilbakemeldinger.

Sunnhet på kundens premisser

Per L. Eriksen
Bærekraftansvarlig

For å øke salget av sunn fisk og sjømat spurte vi våre medeiere hva som skal til. Coops medlemspanel ga oss verdifull innsikt: Medeierne ønsker seg fisk som er enkel å tilberede, de ønsker større utvalg og mer inspirasjon. De ønsker også at fisken er sunn, norsk og bærekraftig. Dette ble utgangspunkt for Sjømatprosjektet og vi utviklet enkle og velsmakende fiskeprodukter, større utvalg, inspirasjon på pakkens forside og synlig informasjon om opprinnelse. Vi ser allerede nå at flere kunder har gitt fisk og sjømat et forsøk. Flere produktendringer vil komme fremover.

 

Studie om kaker

Henry Wiiger
Sortimentsjef ferskvarer

Kaker er også viktig! For en stund siden spurte vi medeierne i medlemspanelet en hel rekke spørsmål om kaker – type kaker, smaker, størrelser, priser ol. Og spørsmålene vakte engasjement. Medeierne brukte sin innflytelse og hjalp oss med å utvikle utvalget av kaker i våre butikker.

Det blir flere nyheter og endringer fremover og nå kommer det tre nye typer kake i pakker med to kakestykker. Hva med Gulrotkake, Salt karamell eller Sjokolade coffe cake? Perfekt for å dele!

Undersøkelse om sjømat

Mari Asphjell Prosjektkoordinator

Vi ønsket å få tilbakemelding på det nye Sjømatkonseptet fra våre medeiere, både for fryste og ferske sjømatprodukter.Ved hjelp av medlemspanelet fikk vi en god bekreftelse av hvordan endringene har vært mottatt og hvordan vi nå kan inspirere til mer sjømatkonsum.

Vi har også fått flere gode innspill om hvordan våre medeiere bruker sjømat i sin hverdag, samt hvilke smaker og produkter de ønsker å kombinere i sine sjømatretter.

Disse tilbakemeldingene har vært viktige og vil støtte vår videre utvikling av kategorien og vareutvalget.

 

Undersøkelse om bacon

Camille Rinnan
Produktsjef EMV

I Coop er vi opptatt av å tilpasse produktene til medeiernes behov og ønsker. Medeierne ga oss verdifull innsikt for hva de vil ha, hvilke egenskaper produktene skal ha og ikke minst design og emballasje. Vi håper å lansere flere endringer til høsten i tråd med på medeiernes forventninger.

 

 

Vegetarmat undersøkelsen

Merete Rørvik
Produktspesialist

Medeierne ga oss nyttig informasjon om sin interesse for vegetarmat, og hvilke typer produkter de ønsker i sine butikker. De fortalte oss også om hva som motiverer og hva som oppleves som hindringer når det gjelder å velge vegetarisk.

Medeierne har brukt sin innflytelse til å utvide utvalget. Flere produkt i «Vegetardag»-serien er lansert og flere vil komme.

Ta en Vegetardag!

 

 

 

Undersøkelse om helse, skjønnhet og personlig pleie

Ingrid Lyngstad
Sortimentssjef

Det våre kunder delte med oss i Medlemspanelet ligger til grunn for mye spennende som kommer til å skje innenfor skjønnhet og personlig pleie i Coop fremover

 

 

«Gjennom Coop Medlemspanel ønsker vi å involvere våre medeiere i å si sin mening om hvordan Coop kan bli enda bedre. Vår unike eierformer er viktig for oss, og vi setter kunden først. Her kan du lese litt om hvilke tiltak vi har iverksatt som følge av det dere som mediere har fortalt oss er viktig»

 

Tore Tjomsland
Styreleder, Coop Norge SA