Spørsmål og svar

Her finner du svar på de mest typiske spørsmålene som stilles. Du kan også kontakte oss på medlemspanel@coop.no dersom du har spørsmål du ikke finner svar på her.

Medlemskap

Hvordan blir jeg med i Coop Medlemspanel?
For å bli deltaker i Coop Medlemspanel må du være hovedmedlem/medeier i Coop og registrere deg på coop.no/min-side ved å avgi samtykke og det er derfor foreløpig kun hovedmedlemmet som kan være deltager i Medlemspanelet. Som ansatt i Coop har du også mulighet til å delta i panelet. Aldersgrensen for deltagelse er 18 år.

Hvordan får jeg mitt passord?
Du bruker samme brukernavn og passord som på coop.no/min-side og Coop medlemsappen. Dersom du har glemt passordet ditt, går du til coop.no og forsøker å logge deg på min side. Her trykker du på «glemt passord» og får deretter en link der du kan endre passord.

Hvordan kan jeg avslutte min deltagelse i Coop Medlemspanel?
Du kan når som helst avslutte din deltagelse i panelet. Dette gjør du ved å fjerne samtykket til å være med i medlemspanelet, som du finner på coop.no/min-side. Du kan også sende oss en e-post til medlemspanel@coop.no, så hjelper vi deg med avregistreringen. Avslutter du din deltagelse i medlemspanelet, påvirkes ikke ditt medlemskap i Coop. Opptjent belønning som ikke er tatt ut når du avregistrerer deg, vil bortfalle. Dersom du har opparbeidet minimum 100 kr i belønning, anbefaler vi deg derfor å veksle inn oppsparte penger i et gavekort før du avregistrer deg. Opptjent belønning under 100 kr vil bortfalle ved avregistrering.

Hvordan kan jeg endre e-postadressen min?
E-postadressen din, der du får tilsendt spørreundersøkelsene, er den samme som du har registrert på Coop. Ønsker du å endre e-postadresse, gjør du det på coop.no/min-side.

Belønning

Hva er min saldo? Hvor kan jeg få oversikt over belønningen jeg har tjent opp?
Inne på din profilside på medlemspanelsiden kan du kontrollere din saldo og utbetalingshistorikk.

Hva får jeg for å fullføre en undersøkelse?
Belønningen varierer avhengig av lengden på undersøkelsen. Du må fullføre hele undersøkelsen for å motta belønningen. Belønningen gis som oftest i form av kronebeløp, som senere kan veksles inn i et Coop gavekort. For enkelte mindre undersøkelser vil belønning gis i form av trekning av en premie. Du får alltid informasjon om hva belønningen er når du mottar spørreundersøkelsen.

Hvordan tar jeg ut belønningen jeg har opptjent?
Logg inn på din personlige side på medlemspanelsiden og trykk på linken “Min saldo”. Følg deretter anvisningene som vises på skjermen.

Hvordan kan jeg bruke min opptjente belønning?
Når du har opparbeidet deg 100 kr i belønning, kan du veksle inn beløpet i form av et gavekort på 100 kr som kan brukes som avslag på betaling i alle Coops butikker. Du trenger ikke bruke hele beløpet på gavekortet på en gang. Er beløpet på handleturen din mer enn 100 kr, kan du bruke gavekortet til å trekke fra 100 kr på totalbeløpet når du betaler i kassen.

Du mottar gavekortet etter ca to uker. Hvert gavekort er på 100 kr og du må ha opptjent minimum 100 kr for å veksle inn i et gavekort. Har du saldo over 100 kr, men under 200 kr, vil du få ett gavekort på 100 kr og det resterende beløpet blir værende på kontoen din inntil du har opparbeidet en saldo på minimum 100 kr.


Gavekortet mitt har ikke kommet frem - hvorfor?
Det skal ikke ta mer enn et par uker fra du bestiller et gavekort til du mottar dette i posten, men av og til kan det ta litt ekstra tid. Dersom du lurer på når gavekortet kommer kan du ta kontakt med Medlemsservice på medlemspanel@coop.no.

Spørreundersøkelser

Hvor mange spørreundersøkelser sender dere meg?
Antall undersøkelser du vil motta, vil variere. Mange av undersøkelsene er beregnet på spesifikke målgrupper, og vil derfor ikke alltid være relevante for deg. Til vanlig vil du motta ca. 1-2 undersøkelser per måned.

Hvordan svarer jeg på en undersøkelse?
Du får tilsendt invitasjon til en undersøkelse per e-post. I e-posten finner du en link til den aktuelle undersøkelsen. Spørreskjemaet åpnes i et eget vindu i nettleseren din, og du kan besvare undersøkelsen når det passer deg.

Når jeg klikker på linken, står det at undersøkelsen er stengt/avsluttet. Hva betyr det?
Da noen er på ferie eller av andre grunner ikke har mulighet eller tid til å svare på hver undersøkelse de mottar, vil vi sende den ut til flere enn vi trenger. Dersom du opplever at en undersøkelse er stengt når du prøver svare på den, er det fordi vi allerede har mottatt de svarene vi trenger. Du vil få sjansen til å svare igjen snart når vi sender ut nye undersøkelser.

Hvorfor hender det at jeg bare får svare på et par spørsmål før undersøkelsen avsluttes?
Det hender at undersøkelsene retter seg mot spesifikke målgrupper. Dersom dine svar på de innledende spørsmålene ikke passer med den utvalgte målgruppen, vil undersøkelsen bli avsluttet. Dersom undersøkelsen blir avsluttet på denne måten, vil du likevel opptjene penger for den delen du har besvart.

Hvordan håndteres mine svar og personopplysninger?
Vi følger norsk lov og bransjens retningslinjer for personvern. For å gjøre undersøkelsene best mulig og for å gjøre spørreskjemaet kortest mulig, vil vi koble svarene dine med dine kjøpsdata. Når du velger å være med i Coop Medlemspanel, avgir du også et samtykke til at vi kan koble dine svar med dine kjøpsdata. Alle data vil bli behandlet og analysert på overordnede, anonyme nivåer, og du vil ikke motta direkte markedsføringshenvendelser fra Coop basert på dine svar.
Det er vår underleverandør, Nepa AB, som står for den tekniske gjennomføringen av undersøkelsene, mens vårt datterselskap, Dunnhumby Norge AS, står for analysene. Det er utarbeidet en databehandleravtale med begge selskaper for å ivareta dine personopplysninger.

Undersøkelser om min butikkopplevelse
Coops lokale butikker sender jevnlig ut kundeundersøkelser for å få tilbakemelding på handleopplevelser i deres butikker. Disse kundeundersøkelsene er uavhengig av Coop Medlemspanel. Svarene du gir på disse undersøkelsene er verdifulle tilbakemeldinger for butikkene, slik at de kan utvikle seg og gi deg et enda bedre tilbud og bedre handleopplevelse i fremtiden. Vi håper derfor du vil fortsette å svare på disse kundeundersøkelsene selv om du også er deltaker i Coop Medlemspanel.